五十度金

Free Bird - Lynyrd Skynyrd

I'm the bird you can't change

留声机:

爱念:

Lynyrd Skynyrd 70年代美国出名的南方摇滚乐队,风格和Eagles比较接近。这首《Free Bird》有一段很精彩的滑棒吉他演奏来模仿鸟叫的声音,歌曲旋律流畅动人,而且吉他演奏的非常精彩,可以说从音乐本身和演奏技术来看都是非常经典的作品。除此之外,像simple man和sweet home alabama都可以说是非常经典的歌曲。他们的作品往往有着很浓厚的美国南部的乡土气息,交织着blues、乡村的音乐风格。


Free Bird —— Lynyrd Skynyrd

If I leave here tomorrow
如果明天我离开这里
Would you still remember me?
你还会记得我吗?
For I must be travelling on, now,
我必须启程了
'Cause there's too many places I've got to see.
只因有太多我想看的地方
But, if I stayed here with you, girl,
女孩,如果我留下来与你在一起
Things just couldn't be the same.
也不会和从前一样

'Cause I'm as free as a bird now,
因为,现在的我自由如鸟
And this bird you can not change.
一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.
一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.
一只妳无法改变的鸟
Oh Lord Knows I Cant Change.
连上帝也知道我无法改变
Bye, bye, Baby its been a sweet love.
再见了,那曾是一段甜美的爱情
Though this feeling I can't change.
虽然这份感情我无法改变
But please don't take it so badly,
但请不要糟蹋了它
'Cause Lord knows I'm to blame.
上帝知道我必须启程了
But, if I stayed here with you girl,
女孩,如果我留下来与你在一起
Things just couldn't be the same.
也不会和从前一样
Cause I'm as free as a bird now,
因为,现在的我自由如鸟
And this bird you'll never change.
一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.
一只妳无法改变的鸟
And this bird you can not change.
一只妳无法改变的鸟
Lord knows, I can't change.
连上帝也知道我无法改变
Lord help me, I can't change.
上帝帮帮我,我无法改变
Lord I Can't Change,
上帝,我无法改变
Won't You Fly High Free Bird Yea.
为什么不飞更高 自由鸟


评论

热度(54)